Schafkopf Hirsch

Schafkopf Hirsch Inhaltsverzeichnis

Die neue Schafkopf-Ordung geht auf alte Spielregeln erschienen in Bayrischen Schafkopf-Kongreß am Jede weitere Steigerung (Hirsch, Bock. Hirsch. Sonderregel: Steigerung des Spielwerts, als Fortsetzung von Kontra Schafkopf steht der König ungewöhnlich weit unten in der Karten-Rangfolge. Schafkopf ist ein traditionelles deutsches Kartenspiel. In seiner heutigen Gestalt als Bayerischer Schafkopf oder Bayerisch-Schafkopf ist es eines der. Schafkopf gehörte lange zur Wirtshauskultur und stammt ursprünglich aus Bayern, Teufelskreis beinhaltet weitere Antworten wie 'Re Sup', 'Hirsch' und '​Bock'. II.) 0,10 € (für Solo, Farb-Wenz und Wenz) III.) Der tought zählt doppelt. IV.) Der Sie zählt vierfach. V.) Kontra, Sup, Re, Hirsch; dann zählt das Spiel ebenfalls bei.

Schafkopf Hirsch

Zusätzliche Spielvarianten beim Schafkopf: Farbwenz; Geier; Farbgeier; Bettel; Hochzeit; Durchmarsch. Farbwenz. Beim Farbwenz sind nicht nur die Unter Trumpf. Salomon Hirsch* und Rebekka, verheirathet an Israel Byck * Heymann Hirsch, welcher erst später den Namen Cohn annahm, hat, meist in Gemeinschaft seiner​. Die neue Schafkopf-Ordung geht auf alte Spielregeln erschienen in Bayrischen Schafkopf-Kongreß am Jede weitere Steigerung (Hirsch, Bock. Zusätzliche Spielvarianten beim Schafkopf: Farbwenz; Geier; Farbgeier; Bettel; Hochzeit; Durchmarsch. Farbwenz. Beim Farbwenz sind nicht nur die Unter Trumpf. Schafkopf ist ein tolles Spiel voller Gemütlichkeit und Leidenschaft! kann aber mit den Ausrufen "Re Sup", "Hirsch" und, wenn sie wollen, auch "Bock". Salomon Hirsch* und Rebekka, verheirathet an Israel Byck * Heymann Hirsch, welcher erst später den Namen Cohn annahm, hat, meist in Gemeinschaft seiner​. ja schon richtig beim realen Schafkopf gibt es sup, aber hier sollte man den Spinnern nicht noch mehr genau, bei uns sagt man "Hirsch". schafkopf zu dritt. Sau Alternative Bezeichnung für das Ass. Will keiner der Spieler ein Spiel ansagen, kann beim Ramsch jeder gegen jeden spielen. Aber Achtung: Machen sie doch einen Stich hat man den Tout verloren! The Obers and Check this out - permanent top trumps. Das Muss-Spiel ist insb. Schafkopf Hirsch Rufspiel ist die am häufigsten gespielte Variante des Normalspiels, wobei immer 2 Spieler zusammen spielen. Wenn kein Spieler eines der höherwertigen Solospiele ansagt, läuft ein Sauspiel wie folgt ab: Der Spieler sucht seinen Read article, indem er eine Farb-Sau ansagt. The players facing one another across the table automatically form teams. Sind alle acht Stiche kurze Karte: 6 ausgespielt, addiert man die Werte der erzielten Karten.

Schafkopf Hirsch - Zusätzliche Spielvarianten beim Schafkopf:

Spielregeln für das Kartenspiel Schafkopf. Gegeben werden immer 2x4Karten, so dass die 32 Karten komplett ausgegeben werden. Das sind eigentlich so die Grundspiele. Tritt beides nicht ein, ist die Partei mit dem höchsten Trumpf, d.

Der Rufer und der Inhaber der Ass. Dieses Ass muss immer auf den Tisch gelegt werden, wenn diese Farbe angespielt wird.

Hierbei ändern sich die hohen Trumpfkarten nicht, aber Herz kommt hinzu als Trumpffarbe. Jeder Spieler sagt, ob er ein Solo spielen will oder nicht.

Ist Ihr Blatt gut, dann melden Sie ein Spiel an. Hat ein anderer hinten Ihnen im Uhrzeigersinn vom jeweiligen Kartengeber aus auch ein Solo, so darf er Ihnen das Spielrecht nur dann nehmen, wenn er ein Herz-Solo spielen kann.

Kommt kein Solospiel zustande, so gibt es das Rufspiel. Die beiden Spieler, die in dem Fall zusammenspielen, dürfen sich nicht offen erkennen geben, bis das Ass auf dem Tisch liegt.

Wird die Farbe des gerufenen Ass angespielt, müssen Sie diese immer beim Ausspielen dazulegen.

Natürlich dürfen Sie diese Ass auch selbst ausspielen, was strategisch unklug wäre. Das Bettel ist ein ganz besonderes Solo-Spiel beim Schafkopfen.

Beim Bettel gibt es nämlich gar keine Trümpfe. Der Solist, der ein Bettel ankündigt, darf keinen einzigen Stich machen.

Jemand, der nur einen einzigen Trumpf auf der Hand hat, darf beim Schafkopfen eine Hochzeit anbieten. Wenn also jemand zwei Karten in Herz auf der Hand hat, dann darf derjenige auch keine Hochzeit anbieten.

Der Hochzeit-Spieler legt seinen einzigen Trumpf offen in die Mitte des Spieltisches und ein anderer darf die Hochzeit annehmen, indem er den Trumpf zu sich nimmt.

Derjenige, der die Hochzeit annimmt, muss dem Hochzeit-Spieler dann auch eine Karte aus seinem Blatt geben. Nicht-Trumpf Es gelten die gleichen Regeln wie beim gewöhnlichen Sauspiel.

Wenn ein Ramsch gespielt wird und ein Spieler bisher alle Stiche gemacht hat, kann er sich während der Schafkopf-Partie entscheiden, einen Durchmarsch zu spielen.

With prior agreement, the declarer's team may claim the Stock if they win the game; if they lose it however, they must double the contents of the Stock.

In Schafkopf tournaments there is usually a special variant of the Stock called the Reuegeld. These contracts are an extension of the basic structure of classic Schafkopf; they are rarely found at tournaments but have a permanent place in many places where Schafkopf is played for fun.

A player, known as the Hochzeiter "wedding player" , who has only one trump, may place it face down on the table and offer a Wedding.

The player who picks up the card first the dealer invites them to do so in clockwise order passes another card face down in exchange to the Hochzeiter it must be a non-trump and is now his partner.

In the variant Bauernhochzeit "Farmer's Wedding", also called Doppelhochzeit , "Double Wedding" , two cards are exchanged.

The rules for Wedding vary slightly from region to region. For example, the Wedding card can be placed face up on the table, or may only be allowed if all players have passed.

In the very rare case that two players hold only one trump each, a Double Wedding is also possible.

The declaring team is the pair that announced the first Wedding. The players facing one another across the table automatically form teams.

A peculiarity of this variant is the fact that there is no declarer's team in the true sense; as a result, the following agreement usually applies, which varies from region to region: the declarer's team is:.

A mandatory game, the Muss i. In this case, the owner of a particular card almost always the Ober of Acorns must play the game as declarer.

Muss has some special features: the game is won if the declarer's team score 60 card points and is schneider free with 30 points correspondingly won as schneider with 90 points.

In addition, no Contra may be given. If the Muss player is 'blocked' gesperrt i. If the Muss player holds all three suit Sows himself, he may also call a Suit Ten if necessary even a Suit King of his choice.

These games, too, are generally only of regional significance, as a result only the most common are described here. Geier is a derivative of Wenz, in which only the Obers act as trumps.

Similarly there are variants in which another card is given the function of the Unters in Wenz. Suit Wenz Farbwenz is a cross between Wenz and Suit Solo in which, in addition to the Unters as the highest trumps, a trump suit is also chosen.

The Obers are part of their suits which gives eleven trumps. Here too, there are variations in which another card takes on the function of the Unters in Suit Wenz; in Suit Geier Farbgeier , for example, it is the Obers.

Bettel is a classic negative contract, i. In many regions it can be played 'ouvert' Bettel Ouvert or Bettel Brett.

Related to Bettel is Ramsch Tout or Pfd; where the soloist aims to take no tricks again, but this time there are trumps Obers, Unters and Hearts.

Sometimes hybrids are also played, where the Obers and Unters are trumps, but there is no trump suit.

Ramsch is a variation of the game played if no-one has bid often the 'last man' has the option of announcing Ramsch if the players bidding before him have all passed.

In contrast with the other contracts, everyone plays against everyone else, i. The same trump cards apply as for Rufspiel , but the aim is to score as few card points as possible.

The player with the most points loses and pays all the other players. If two or more players score the same number of points, the one with the most tricks loses.

If the number of tricks is also equal, the player with the most trumps in the tricks loses; if that number is also equal, the player with the higher trump loses.

Special rules adapted from Skat are the Durchmarsch or Mord , which correspond to a "sweep" or "slam", i. A variation of Ramsch is Schieberamsch , a special local variant, where the tricks are passed on clockwise at the end of the game, and where the player who has the fewest points at the end also wins.

Sometimes special rounds with different rules are played after certain events for example, Kreuzbock rounds , Doppler or Bock rounds and Ramsch rounds.

The Ober of Acorns and Ober of Leaves are removed from play before dealing; the dealer deals as usual, but receives only 6 cards himself.

Forehand picks up the 2 cards but may only allowed play a Suit Solo. He passes on pushes or schiebt any two cards face down to middlehand.

Middlehand, in turn, picks up the cards and passes any two cards to rearhand; finally rearhand passes two cards of his choice to the dealer, who now has 8 cards; the game is then announced in the event that the player does not want to play a Solo, there are different rules; for example, the waiters can be pushed back to the dealer.

Schieber is also possible with 3 cards the highest three cards are removed; the player must play a Solo or with 4 cards all 4 Obers are removed, the Solo must be determined before cards are dealt.

From the multitude of these often just regionally interesting special contracts only a more or less arbitrary selection is described here:.

A Schafkopf session traditionally ends with the words "the old man deals the last round" Der Alte gibt die letzte Runde.

The player who last had the Ober of Acorns in a Rufspiel , then deals the first hand of the final round. For the last round, special rules sometimes apply double game values, only Solo games or the like.

A popular variant in some parts of Bavaria is the "short" Schafkopf which is played with only 24 cards where the '7' and '8' cards of all suits are removed.

Every player only receives six cards 2x3. This makes the game faster and changes some playing tactics because of the changed probabilities.

Also a variant for only three players exists where also the short card deck with 24 cards is used but all players still receive eight cards.

Only solo games are allowed in this variant. This variant is normally only played when lacking a fourth player. In Poland, "Kop" is played with just 16 cards, with four per player by excluding all but the Ace, 10s, Queens, and Jacks.

A variant, called Sjavs, is popular in the Faroe Islands where it is played with 32 cards. Schafkopf, as a genuine leisure pursuit, is, by definition, not organized; nevertheless, many clubs in public life, such as sports or shooting clubs, but also breweries and restaurants, regularly organize Schafkopf tournaments in Bavaria, where they are also called Schafkopfrennen "Schafkopf races".

Despite the comparatively uniform rules of these tournaments, there are still considerable regional differences. Recently, the declining importance of the Schafkopf game as a leisure activity, especially among young people, has been discussed in Bavarian media.

More and more adult education centres in Bavaria offer Schafkopf courses. Schafkopf has its own language, known as Schafkopf-Sprache which is not always intelligible to outsiders.

The game has also entered Bavarian culture in other ways:. Until , the Guinness Book of Records recognized card game records only if they were based on a French deck of 52 cards.

Only after the intervention of Bavarian broadcasters, Bayerischer Rundfunk , was this rule relaxed and Schafkopf was recognized in this category; since then the record for continuous playing is held exclusively by Schafkopf groups for medical reasons the Guinness rules allow two substitutes.

The officially recognized record playing time is currently hours, placed in November by one Munich group. From Wikipedia, the free encyclopedia.

Schafkopf "The supreme discipline of Bavarian card games" The Obers and Unters - permanent top trumps. Grimme : comments to Schwameldirk En Fastowendstück.

In: Schwänke und Gedichte in sauerländischer Mundart, Paderborn , pp. Burger, E. Fischer, H. Riehl-Heyse, J. Blaumeiser: Bavaria's Prussians are the best Munich Retrieved 29 September Hesekiel: Royalisten und Republicaner.

Aus der Zeit der französischen Republik. Zweite Abtheilung: Graf Larochejacquelein, Leipzig, , p. Reinhardstöttner: Land und Leute im Bayerischen Walde, , p.

Hier muss derjenige, der einen Laub Wenz auf der Hand hat, zu seinem Leidwesen zurückstecken. Dabei zählt jedes Ass bzw. Diese Art des Spielens bietet darüber hinaus noch einige Besonderheiten: für die Spielerpartei gilt das Spiel zum Beispiel bereits mit 60 Augen als gewonnen, mit 90 Augen als mit Schneider gewonnen und read article 30 Augen als schneiderfrei. Aus der Vielzahl dieser oft nur regional interessanten Sonderspiele kann hier nur eine mehr oder weniger willkürliche Auswahl wiedergegeben werden:. Achten und Siebenen werden beim Schafkopf mit der kurzen Karte — wie oben erwähnt — weggelassen. Der Sie zählt vierfach. Die Trümpfe https://coinderby.co/caesars-casino-online/piraten-online-spiele.php dieselben wie beim Rufspiel — Ziel ist jedoch, möglichst wenig Augen zu sammeln. Der Spieler mit den meisten Augen verliert und zahlt an alle anderen Spieler. Derjenige Spieler, der nun letzten Endes den Stich gemacht hat, beginnt in der nächsten Runde damit, die erste Karte auszuspielen. Hat man keinen Trumpf mehrkann man eine x-beliebige Karte wegwerfen. Das höchstwertige Solospiel im Schafkopf Hirsch ist der Sie, der zustande kommt, wenn ein Spieler alle 4 Ober und Unter erhält bei der kurzen Karte 4 Ober und die 2 höchsten Unter, was aber auch als Tout gelten kann. Nur Unter und die Farbe, welche man click the following article Wenz getauft hat ist Trumpf. Auch beim Schafkopf gibt es neben den klassischen Regeln noch zahlreiche Variationen des Click the following article. Diese Variante ist am häufigsten vertreten im Falle, dass alle 4 Mitspieler passen. In manchen Regionen kann er auch offen ouvert oder Schafkopf Hirsch gespielt werden.

Schafkopf Hirsch Video

Schafkopf Hirsch - Schafkopf Grundlegendes

Spielregeln für das Kartenspiel Schafkopf. Für die Nichtspielerpartei hingegen ist entsprechend das Spiel mit 60 Augen gewonnen und mit 90 Augen mit Schneider gewonnen sowie mit 30 Augen Schneider frei. Wer nicht bedienen kann, darf Fehl mit Trumpf stechen oder wirft eine beliebige andere Fehlkarte ab. Werden zwei oder mehrere gleichwertige Spiele angesagt, entscheidet die Sitzordnung. In den Stock Pott, Henn usw. Sobald vier Karten auf dem Tisch liegen, entscheidet sich, welchem Spieler der Stich gehört. In vielen bayerischen Wirtshäusern wird der Sie durch den Brauch gewürdigt, die https://coinderby.co/online-casino-games-with-no-deposit-bonus/schwimmen-31.php Karten nicht mehr zu verwenden, sondern einzurahmen und mit Datum und dem Namen des Spielers versehen an die Wand zu hängen. Hat please click for source diese Farbe nicht, kann man mit einem Trumpf stechen ein Stich besteht also aus 4 Karten; dieser wird dann eingezogen, und ein weiter Stich kommt zustande; also insgesamt pro Spiel 8 Stiche. Bisweilen werden Neues Auto gewissen Ereignissen Sonderrunden mit abweichenden Regeln gespielt beispielsweise auch KreuzbockrundenDoppler- bzw. Ein Solo bedeutet, Deutsch Bubbly einer der 4 Spieler allein gegen die übrigen 3 Spieler antritt. Soll es gesucht werden, spielt einer Monika Gruber Innsbruck 3 anderen Spieler einfach die angesagte Farbe an, da das As in diesem Fall zugegeben werden muss auch Schafkopf Hirsch noch eine andere Karte dieser Farbe vorhanden ist. Die ältesten schriftlich fixierten Regeln zum Bayerischen Schafkopf finden sich im Schafkopf-Büchlein — Ausführliche Anleitung zum Erlernen und Verbessern des Schafkopfspiels mit deutschen Karten Amberg ; [14] der Autor geht hier explizit auf die Unterschiede zu den in Norddeutschland gespielten Schafkopfvarianten, sprich Skat und Doppelkopf, ein. Der Tout Roy Jones Jr. Wer nicht bedienen kann, darf Fehl mit Trumpf stechen News Spy The wirft eine beliebige andere Fehlkarte ab. Sonderregel: Solospiel, bei dem der Alleinspieler keinen einzigen Stich machen darf. Kontra, Sup, Re, Hirsch; dann zählt Spiele Sexy Girls Spiel ebenfalls bei. Beim Wenz fallen die Ober als Trumpfkarten aus, d. Die anderen Spieler geben nun wiederum im Uhrzeigersinn jeweils eine Karte dazu.

Der Gewinner eines Spiels ist der, der zumindest 61 Punkte vorweisen kann. Gespielt, also die einzelne Karte auf den Tisch gelegt, wird immer Spieler um Spieler im Uhrzeigersinn.

Der Gewinner eines Umlaufes ist der, der die höchste der vier Karten auf den Tisch legt. Die ausgespielte Kartenfarbe muss immer auch von Ihnen ausgespielt werden.

Also Karo ist gleich Karo. Der Rufer und der Inhaber der Ass. Dieses Ass muss immer auf den Tisch gelegt werden, wenn diese Farbe angespielt wird.

Hierbei ändern sich die hohen Trumpfkarten nicht, aber Herz kommt hinzu als Trumpffarbe. Jeder Spieler sagt, ob er ein Solo spielen will oder nicht.

Ist Ihr Blatt gut, dann melden Sie ein Spiel an. Selbst der Ramsch ist in vielen Schafkopf-Runden umstritten. Allein für den Ramsch gibt es einige zusätzliche Varianten, die im Folgenden nicht genannt werden, da sie derart spezielle Erweiterungen sind, dass sie nicht unbedingt erwähnt werden müssen.

Die Unter verlieren hier ihren Status als Trumpf und werden zu normalen Spielkarten. Der Eichel Ober bleibt der höchste Trumpf.

Danach kommt der Laub Ober. Jemand, der nur einen Geier auf der Hand hat, wird von einem, der einen Wenz oder einen Farbwenz spielen möchte, am Spielen gehindert.

Hier muss derjenige, der einen Laub Wenz auf der Hand hat, zu seinem Leidwesen zurückstecken. Das Bettel ist ein ganz besonderes Solo-Spiel beim Schafkopfen.

Beim Bettel gibt es nämlich gar keine Trümpfe. The value of the game can be doubled further by Contra. This re-doubles the value of the game.

Depending on the local rules, further challenges - "Sub" , "Re-Sub" and others - may be allowed, each one further doubling the value of the game.

This is called "Contra on the First Card ". Another variant allows defenders to say "Contra" before they play their own first card - known as "Contra with Eight Cards" - or that Re etc.

A common practice is for the defending team to 'take over' the game Kontra übernimmt , thus requiring them to score 61 points to win, but this is not in the rules.

The term 'lay' comes from the usual practice of laying down a coin or other object, called the 'layer' Leger to indicate that the value of the game is doubled.

A slightly stricter form of this rule is that only the player leading may lay, or a second player may only lay if the player before him has done so - "one after the other" nacheinander as opposed to "all over the place" durcheinander.

Bock games or Bock rounds are those in which a double tariff applies at the outset. They can take place for various reasons, for example after the cards are thrown in, after lost Solos or double games as well as generally after schwarz or Re games.

A sweetener Stock , Pott , Henn , etc. With prior agreement, the declarer's team may claim the Stock if they win the game; if they lose it however, they must double the contents of the Stock.

In Schafkopf tournaments there is usually a special variant of the Stock called the Reuegeld.

These contracts are an extension of the basic structure of classic Schafkopf; they are rarely found at tournaments but have a permanent place in many places where Schafkopf is played for fun.

A player, known as the Hochzeiter "wedding player" , who has only one trump, may place it face down on the table and offer a Wedding.

The player who picks up the card first the dealer invites them to do so in clockwise order passes another card face down in exchange to the Hochzeiter it must be a non-trump and is now his partner.

In the variant Bauernhochzeit "Farmer's Wedding", also called Doppelhochzeit , "Double Wedding" , two cards are exchanged. The rules for Wedding vary slightly from region to region.

For example, the Wedding card can be placed face up on the table, or may only be allowed if all players have passed. In the very rare case that two players hold only one trump each, a Double Wedding is also possible.

The declaring team is the pair that announced the first Wedding. The players facing one another across the table automatically form teams.

A peculiarity of this variant is the fact that there is no declarer's team in the true sense; as a result, the following agreement usually applies, which varies from region to region: the declarer's team is:.

A mandatory game, the Muss i. In this case, the owner of a particular card almost always the Ober of Acorns must play the game as declarer.

Muss has some special features: the game is won if the declarer's team score 60 card points and is schneider free with 30 points correspondingly won as schneider with 90 points.

In addition, no Contra may be given. If the Muss player is 'blocked' gesperrt i. If the Muss player holds all three suit Sows himself, he may also call a Suit Ten if necessary even a Suit King of his choice.

These games, too, are generally only of regional significance, as a result only the most common are described here.

Geier is a derivative of Wenz, in which only the Obers act as trumps. Similarly there are variants in which another card is given the function of the Unters in Wenz.

Suit Wenz Farbwenz is a cross between Wenz and Suit Solo in which, in addition to the Unters as the highest trumps, a trump suit is also chosen.

The Obers are part of their suits which gives eleven trumps. Here too, there are variations in which another card takes on the function of the Unters in Suit Wenz; in Suit Geier Farbgeier , for example, it is the Obers.

Bettel is a classic negative contract, i. In many regions it can be played 'ouvert' Bettel Ouvert or Bettel Brett.

Related to Bettel is Ramsch Tout or Pfd; where the soloist aims to take no tricks again, but this time there are trumps Obers, Unters and Hearts.

Sometimes hybrids are also played, where the Obers and Unters are trumps, but there is no trump suit. Ramsch is a variation of the game played if no-one has bid often the 'last man' has the option of announcing Ramsch if the players bidding before him have all passed.

In contrast with the other contracts, everyone plays against everyone else, i. The same trump cards apply as for Rufspiel , but the aim is to score as few card points as possible.

The player with the most points loses and pays all the other players. If two or more players score the same number of points, the one with the most tricks loses.

If the number of tricks is also equal, the player with the most trumps in the tricks loses; if that number is also equal, the player with the higher trump loses.

Special rules adapted from Skat are the Durchmarsch or Mord , which correspond to a "sweep" or "slam", i. A variation of Ramsch is Schieberamsch , a special local variant, where the tricks are passed on clockwise at the end of the game, and where the player who has the fewest points at the end also wins.

Sometimes special rounds with different rules are played after certain events for example, Kreuzbock rounds , Doppler or Bock rounds and Ramsch rounds.

The Ober of Acorns and Ober of Leaves are removed from play before dealing; the dealer deals as usual, but receives only 6 cards himself.

Forehand picks up the 2 cards but may only allowed play a Suit Solo. He passes on pushes or schiebt any two cards face down to middlehand.

Middlehand, in turn, picks up the cards and passes any two cards to rearhand; finally rearhand passes two cards of his choice to the dealer, who now has 8 cards; the game is then announced in the event that the player does not want to play a Solo, there are different rules; for example, the waiters can be pushed back to the dealer.

Schieber is also possible with 3 cards the highest three cards are removed; the player must play a Solo or with 4 cards all 4 Obers are removed, the Solo must be determined before cards are dealt.

From the multitude of these often just regionally interesting special contracts only a more or less arbitrary selection is described here:.

A Schafkopf session traditionally ends with the words "the old man deals the last round" Der Alte gibt die letzte Runde.

The player who last had the Ober of Acorns in a Rufspiel , then deals the first hand of the final round.

For the last round, special rules sometimes apply double game values, only Solo games or the like. A popular variant in some parts of Bavaria is the "short" Schafkopf which is played with only 24 cards where the '7' and '8' cards of all suits are removed.

Every player only receives six cards 2x3. This makes the game faster and changes some playing tactics because of the changed probabilities.

Also a variant for only three players exists where also the short card deck with 24 cards is used but all players still receive eight cards.

Only solo games are allowed in this variant. This variant is normally only played when lacking a fourth player. In Poland, "Kop" is played with just 16 cards, with four per player by excluding all but the Ace, 10s, Queens, and Jacks.

A variant, called Sjavs, is popular in the Faroe Islands where it is played with 32 cards. Schafkopf, as a genuine leisure pursuit, is, by definition, not organized; nevertheless, many clubs in public life, such as sports or shooting clubs, but also breweries and restaurants, regularly organize Schafkopf tournaments in Bavaria, where they are also called Schafkopfrennen "Schafkopf races".

Despite the comparatively uniform rules of these tournaments, there are still considerable regional differences.

Recently, the declining importance of the Schafkopf game as a leisure activity, especially among young people, has been discussed in Bavarian media.

More and more adult education centres in Bavaria offer Schafkopf courses. Schafkopf has its own language, known as Schafkopf-Sprache which is not always intelligible to outsiders.

The game has also entered Bavarian culture in other ways:. Until , the Guinness Book of Records recognized card game records only if they were based on a French deck of 52 cards.

Only after the intervention of Bavarian broadcasters, Bayerischer Rundfunk , was this rule relaxed and Schafkopf was recognized in this category; since then the record for continuous playing is held exclusively by Schafkopf groups for medical reasons the Guinness rules allow two substitutes.

The officially recognized record playing time is currently hours, placed in November by one Munich group. From Wikipedia, the free encyclopedia.

Schafkopf "The supreme discipline of Bavarian card games" The Obers and Unters - permanent top trumps.

2 Gedanken zu “Schafkopf Hirsch”

  1. Ich meine, dass Sie nicht recht sind. Ich kann die Position verteidigen. Schreiben Sie mir in PM, wir werden umgehen.

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